Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ellukas

6. 10. 2010 4:37
Nemůžete dokladovat něakou devalvaci VŠ faktem

že "zatímco v 50. letech byl „pánem“ každý, kdo na sebe navlékl montérky (a tím pádem došlo k neuvěřitelné devalvaci vysokoškolského vzdělání) ", protože počet vš studentů rostl, a to i proti číslům, které byly ovlivněny po r.1945 tím,že do škol přišli ti, kterým bylo znemožněno studovat za protektorátu.  

0 0
možnosti
K

Kozel_

5. 10. 2010 17:34
Přijde mi to mimo realitu

Na řemeslo nenalákají většinou hezké řeči. Vyučení jsou obvykle vnímáni níže na společenském žebříčku a to dosti rozhoduje. Výjimkou je pár atraktivních oborů jako kuchaři, kde dobrý kuchař je uznávanější než maturant - bankovní úředníček.

Celé odstartoval populismus a podpora soukromých středních škol Otvíraly se nové střední soukromé školy, z učilišť se staly integrované školy, kde leckdy převažují maturanti. Někde ani nemají vyučence. Dotace na žáka a systém poptávky tak vytvořil systém, kdy každý se bez problémů dostane na nějakou sš - tj. maturitní obor. Pokud nebudou sš opět výběrové, tak budou mít učební obory stále nedostate zájemců. I za socialismu tyto obory měly nedostatek zájemců, byť počet sš byl podstatně menší.

Řešení - omezit kapacitu sš s maturitou. Tj. pak zákonitě se mladí půjdou učit. Nebo - sš s maturitou, zejm. gymnázia, zkrátit na 3 roky. Pak poskytovat vyučení - už bez všeobecných teor. předmětů. Takto vyučit se lze za rok, či rok a půl.. Řešení by bylo více.

0 0
možnosti
K

Kozel_

5. 10. 2010 17:35
Re: Přijde mi to mimo realitu

Nepomůžou ale jalové řeči a přesvědčování, že zedník se má lépe než maturant. Protože dnes každý myslí dále - na vš, přinejhorším na voš. Podporovat učnovské školství se může, vše je k ničemu, pokud mladí utečnou na sš. Tam většina lidí půjde, protože každý chce výše, byť si jako maturant vydělá méně než jako vyučený u řady oborů.

0 0
možnosti
KJ

zpetak

5. 10. 2010 17:32
Vy snad, promiňte, věříte tomu, co jste napsala.

Prostě učňovské školství jste zcela zviklidovali.A co je zlikvidované velmi těžko se opět staví. Učňovské školství , které je přímo napojené na podniky a který je také dotován podniky , učeň trávící praxi v podniku pro který se učí, to už nezvednete ze země vůbec.Tak co zbude.Jen ten Váš ideologický článek, který vyvrhne plno automechniků......

PS: Některé podniky starších i nových značek se už konečně "vzpamatovávají" a vychovávají si své učně.Tak jak to bylo.Ale zatím to jsou jen vlašťovky v podobě velkých firem.

0 0
možnosti
P

polibek

5. 10. 2010 17:06
jinak blog o ničem

tohle vědí i malé děti a lepší to nebude, buď tak, nebo obráceně

0 0
možnosti
PH

petrph

5. 10. 2010 17:06
a nejlepší je že se to nevylučuje

Neboť na jedné straně máme nekvalitní dělníky kteří s bídou nekvalitně odvedou sotva to co jim parťák ukáže co mají udělat, a jim podobné "managery", advokáty , politiky, kteří z lenosti, hlouposti či neschopnosti přivedou svěřený majetek na mizinu.

A na straně druhé kvalitní řemeslníky svého jména, co dokáží kvalitní výrobky nejen vyrobit, ale i vymyslet, navrhnout, zařídit si jejich prodej, propagaci, včetně vší logistiky. A stejně kvalitní, hlavou pracující inteligenci, co dokáže za sloupce čísel finančních obnosů, paragrafů, výkazů, přehledů dohlédnout a rozpoznat skutečné tváře lidí ,skutečnou poctivou práci, kterou vytvářejí a díky tomu se správně rozhodnout.

Mimochodem, kdyby někdo dokázal dnešní mládeži vysvětlit význam starořeckého termínu kalokagathie, možná že by pochopili že zase není nutné zda se přednostně živí rukama a nebo hlavou... a nebo by se mu naopak vysmáli....:-(

0 0
možnosti

lost

5. 10. 2010 16:51
neuvěřitelně objevný článek

akorát že pracovat se vyplatí jen na černo, nebo alespoň zčást;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2740x
Jsem starostkou Prahy 6 a zastupitelkou a členkou výboru pro výchovu a vzdělávání zastupitelstava hl. m. Prahy

Seznam rubrik